Kdf 166 Schwimmwagen
Kdf 166 Schwimmwagen
Kdf 166 Schwimmwagen
Jedná se vojenský obojživelný automobil s pohonem na všechna čtyři kola ( 4×4 ) a motorem umístěným v zadní části vozidla. Karoserie byla bezdveřová, lisovaná a svařovaná z ocelových plechů. Lodní šroub na zádi zajišťoval plavbu tohoto stroje po vodě, případně zpět po přepnutí náhonu na kola její opuštění a bezporoblémový provoz po souši. Převodovka vozidla disponovala zvláštním převodem pro vyjíždění z vody na břeh. Pohon všech kol bylo možno vyřadit a zajistit tak pouze pohon přední nápravy vozu. Součástí výbavy Kdf 166 bylo i pádlo a tyč pro měření hloubky vody.
Předváděcí akce armádě byla stanovena na 25.-26.6.1942 a po jejím skončení bylo konstatováno, že se jedná o nejlepší terénní vozidlo, které spatřilo světlo světa. Nakolik bylo toto prohlášení dílem propagandy, či objektivních okolností je pouze v rovině polemiky. Sériová výroba vozidla byla zahájena v roce 1942 a do podzimu 1944 bylo vyrobeno 14 276 vozidel. Montáž karosérií probíhala v závodě Ambi-Budd v Berlíně a vlastní montáž v závodě Porsche sídlícím v Zuffenhausenu. Jedná se o jedno z nejzajímavěších vozidel druhoválečného konfliktu a jeho kvalitu potvrzuje i počet vyrobených kusů…