Sovětský motor V-2 34 z tanku T-34
Sovětský motor V-2 34 z tanku T-34
Na výběr motoru pro tank T-34 byl kladen velký důraz. Ohniskem sporu mezi sovětskými konstruktéry bylo použití benzínového motoru, či dieselového motoru. Nakonec zvítězila rozumnější varianta a byl použit dieselový agregát. Tím se výrazně snížilo riziko vzplanutí tanku po jeho zásahu. Vlastní konstrukce motoru spatřila světlo světa již v roce 1937. Stalinské čistky v charkovské továrně však zbrzdily jeho vývoj a tak sériová výroba byla zahájena až koncem roku 1938. Motor tanku T-34 byl uložen v zadní části tanku, kdy motorový prostor byl od bojového oddělen přepážkou.
Motor V-2 34 byl vznětový, čtyřdobý nepřeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 500 koňských sil při 1800 ot./min. Motor byl uchycen k motorovému rámu v podélné ose tanku. Uchycení motoru k rámu bylo provedeno ve vrchní polovině karteru pomocí silentbloku. Na pravé straně motoru bylo namontováno dynamo typu GT-4563A. Startování zajišťoval elektrický startér ST-700, který pracoval s napětím 24 V, stejně jako motor zajišťující otáčení věže. Ostatní agregáty tanku pracovaly s napětím 12 V. Proud byl dodáván pomocí akumulátorů typu 6-STE-128.