Technika do roku 1945
SdKfz 250
Německý lehký polopásový obrněný transportér umístěný v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
SdKfz 251 Ausf. D
Nejrozšířenější verze německého polopásového transportéru umístěná v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
Sdkfz 251/22 Ausf. D ( replika )
Replika stroje Sdkfz 251/22 Ausf. D postavená na podvozku poválečného transportéru TATRA OT-810. Stroj Sdkfz 251/22 Ausf. D byl používán jako prostředek protitankové obrany a lafetovaným protitankovým dělem PaK 40 ráže 75 mm. Obrněný transportér je vystaven v expozici vojenského muzea v Rokycanech.
LT-38 ( PzKpfw. 38(t) )
Lehký tank původně československé konstrukce, který se po svém ukořistění německou armádou zúčastnil mnoha konfliktů 2.světové války. Tank je umístěn v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
StuG 40 Ausf. G
Německé útočné samohybné dělo StuG 40 Ausf. G nazývané též Sturmgeschütz III Ausf. G s kanonem 7,5 cm StuK L/40. Samohybné dělo je umístěno v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
Pz. Kpfw. IV Ausf. J
Německý tank Pz. Kpfw. IV Ausf. J, který byl poslední výrobní verzí tanku Pz. Kpfw. IV. Tento stroj byl značně zjednodušen a tím byla zlevněna jeho výroba. Tank je umístěn v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
Jägdpanzer 38(t) Hetzer ( vrak )
Vrak stíhače tanků Jägdpanzer 38(t) Hetzer, který byl vybaven kanónem ráže 75 mm. Díky své nízké výšce a pohyblivosti byl velmi nebezpečnou zbraní zejména při obranných bojích ke konci 2.světové války. Vrak Hetzeru je vystaven v expozici vojenského muzea v Rokycanech.
Sovětský střední tank T-34/85
Sovětský střední tank T-34/85 je jednou z posledních výrobních variant tohoto stroje. tento stroj byl vybaven kanonem ráže 85 mm. Tank je umístěn v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
Sovětský střední tank T-34 ( vrak )
Vrak sovětského středního tanku T-34, který se může stát dobrým vodítkem pro stavbu modelu tohoto stroje. Stále více zkušených modelářů přijímá tuto výzvu a obrněnou techniku ztvárňuje v tomto stavu.
Sovětské samohybné dělo SD-100 ( SU-100 )
Sovětské samohybné dělo SU-100 na podvozku tanku T-34 a vybavené kanónem ráže 100 mm. Výroba samohybného děla SU-100 započala v roce 1944. Představený exponát je vystaven v expozici vojenského muzea v Rokycanech a jedná se o poválečný typ SD-100 vyráběný licenčně v Československu.
Sovětský protitankový kanón 45 mm vz. 42
Protitankový kanón vyráběný od roku 1942 jako odpověď sovětského zbrojního průmyslu na zesilující pancéřování německých tanků. Kanón je umístěn v areálu vojenského muzea v Rokycanech.
Sovětský divizní kanón 76,2 mm vzor 1942 – ZIS 3
Sovětský divizní kanón 76,2 mm vzor 1942 – ZIS 3 uvedený do výzbroje Rudé armády v roce 1942. Kanón vynikal jednoduchostí konstrukce, snadnou manipulovatelností a širokým použitím v boji. Kanón je umístěn v areálu vojenského muzea v Rokycanech.
Německá lehká polní houfnice LeFH-18/40
Německá lehká polní houfnice LeFH-18/40 určená pro boj ze střední vzdálenosti. Houfnice je umístěna v areálu muzea SNP v Bánské Bystrici.
Nákladní automobil GMC CCKW 353
Legendární americký 2,5 t nákladní automobil GMC CCKW-353, který patřil k páteři amerických zásobovacích jednotek během 2. světové války. Představený exponát je vystaven v expozici vojenského muzea v Rokycanech.
Obrněný automobil Russo-Balt C 1914 ( replika )
Obrněný automobil Russo-Balt C 1914 je osazen pancéřovou nástavbou spojenou pomocí nýtů a vyzbrojen třemi kulomety Maxim 1910. Posádku vozidla tvořilo 4-5 mužů, kteří vstupovali do vozidla bočními a zadními dveřmi.
Obrněný automobil AUSTIN ( replika )
Zde přestavenou repliku vozidla AUSTIN postavil pan Jan Queisner a tento stroj kombinuje prvky AUSTINU 1. a 2. série. Předlohou této repliky je unikátní jednověžový obrněný automobil Austin, který vznikl přestavbou poškozeného původně dvouvěžového Austinu 1. série.
Tatra T-72 ( OA vz. 30 )
Obrněný automobil československé výroby Tatra T-72 ( OA vz. 30 ) určený pro průzkum, pronásledování protivníka a podporu jízdních oddílů. Zde je představena velmi zdařilá replika tohoto stroje. Obrněný automobil je vystaven v expozici vojenského muzea v Rokycanech.
Ford M8 Greyhound
M 8 Greyhound je šestikolové obrněné vozidlo přijaté do výzbroje americké armády pod oficiálním názvem Car Armored Light M8 v roce 1942. Celkově bylo vyrobeno 8523 vozidel, přičemž toto číslo nezahrnuje odvozené varianty.
STEYR 1500 A
Německý terénní automobil s osmiválcovým vzduchem chlazeným motorem. Na podvozek tohoto vozidla bylo montováno velké množství nástaveb, čímž vzrůstala jeho využitelnost a nasazení. Velká světlost podvozku zaručovala dobrou průchodnost terénem.
STEYR 1500 A (skříňová nástavba)
Německý terénní automobil s osmiválcovým vzduchem chlazeným motorem. Na podvozek tohoto vozidla bylo montováno velké množství nástaveb, čímž vzrůstala jeho využitelnost a nasazení. Velká světlost podvozku zaručovala dobrou průchodnost terénem. Zde představené vozidlo je osazeno skříňovou nástavbou.
Kdf 166 Schwimmwagen
Německý vojenský obojživelný automobil s pohonem všech čtyř kol a vzadu umístěným motorem. O jeho masívním nasazení v druhoválečném konfliktu svědčí 14 276 vyrobených kusů.
KdF 82 Kübelwagen
KdF 82 Kübelwagen je lehký vojenský automobil s motorem umístěným v zadní části vozidla a poháněnou zadní nápravou.
Kdf. Typ 87 Kommandeurwagen
Terénní automobil Kdf. Typ 87 Kommandeurwagen s pohonem na všechna čtyři kola vychází z vozidel Kdf. Typ 60 a Kdf. 128 Schwimmwagen. Typ 87 Kommandeurwagen byl vybaven klasickým vzduchem chlazeným čtyřtaktním boxerem s obsahem 1130 ccm a výkonem 25 koňských sil.
OPEL OLYMPIA
Vozidlo OPEL OLYMPIA, které bylo prvním německým automobilem se samonosnou celokovovou karosérií vyráběným ve velkých sériích. Do roku 1940 bylo vyrobeno celkem 168 000 kusů tohoto vozidla.
TATRA 57 K
Vojenský automobil TATRA 57 K montovaný na podvozku vozidla TATRA 57 B. Výroba tohoto automobilu započala v roce 1941 a celkem bylo vyrobeno více jak 6000 ks těchto vozidel, kdy šestitisící kus byl oslavován ještě v období 2. světové války.
JEEP WILLYS MB
JEEP WILLYS MB je americký lehký terénní automobil používaný spojeneckými armádami za 2. světové války, ale také po jejím skončení. Jeho masivní nasazení nejen na evropském bojišti z něho vytvořilo jednu z legend 2. světové války.
Motocykl BMW R-75 se sidecarem
Německý motocykl BMW R-75 vyznačující se robustní konstrukcí, dobrou průchodností terénem a spolehlivostí. K motocyklu bylo možné připojit sidecar s vlastním náhonem kola a vytvořit tak pevný celek. Pohon zadního kola motocyklu byl zajištěn krátkým kardanovým hřídelem.
Motocykl DKW NZ 350
Německý motocykl DKW NZ 350 sloužící jako kurýrní a průzkumný stroj. Během válečných let prošel několika úpravami a svého nasazení se dočkal zejména v západní Evropě. Motocykl byl poháněn dvoudobým vzduchem chlazeným motorem.
Motocykl BMW R-12
Německý motocykl BMW R-12, původně vyráběný pro využití v civilním sektoru a později sloužící v řadách Wehrmachtu. Celková produkce tohoto motocyklu dosáhla 36 008 kusů.
NSU HK-101 Kettenkrad
Kolopásový motocykl s nosností 325 kg sloužící jako tahač, či prostředek pro potřeby spojařského vojska zajišťující kladení kabelů. Výroba tohoto stroje skončila v roce 1944 a dosáhla počtu 8 345 kusů.