ŠKODA 1101 – Bojový Tudor
ŠKODA 1101 – Bojový Tudor
Bojový Tudor vznikl v roce 1947 na podvozku ŠKODY 1101. Podvozek vozidla zůstal zachován a změny doznala pouze karoserie vozidla, která byla otevřená, svařená z ocelových plechů a s odnímatelnou plátěnou střechou. Vůz měl také odnímatelné dveře a boční okna se v případě jejich vyjmutí ukládala za opěradlo zadního sedadla. Vozidlo dále disponovalo několika držáky na uchycení zbraní. Srdcem vozidla byl motor s objemem 1089 ccm, který dával výkon 23,5 kW (32 k). Vozidlo bylo osazeno čtyřstupňovou převodovkou a vyvinulo maximální rychlost 90 km/h s průměrnou spotřebou 9,5 l paliva na 100 km. Ačkoliv na první pohled vozidlo silně připomíná terénní automobil, průchodnost terénem byla velmi omezená a to zejména díky podvozku, který vycházel z civilní verze vozidla ŠKODA 1101. Prostupnost terénem se mírně zlepšila v roce 1950 kdy byla vyrobena verze s pohonem 4x4 a s dvoustupňovou přídavnou převodovkou, kdy pohon vozidla zajišťoval motor o obsahu 1221 ccm. Automobil se vyráběl ve dvou typech ŠKODA 1101 Vo ( vojenský otevřený ) a ŠKODA 1101 P ( pohotovostní ). První vozidla obdržela Československá lidová armáda v roce 1948. Vozidla obdržel také Sbor národní bezpečnosti známější spíše po zkratkou SNB. Těmto bezpečnostním složkám bylo přiděleno celkem 80 vozidel. Další vozidla byla určena také na export a 40 kompletních vozidel a 100 podvozků našlo cíl své cesty v Bulharsku a několik vozidel obdržela také polská armáda. Do konce roku 1951 bylo vyrobeno cca 4000 vozidel. Výroba ŠKODY 1101Vo/P probíhala v Automobilovém závodě Mladá Boleslav - národní podnik - závod gen. Svobody.