KdF 82 Kübelwagen
KdF 82 Kübelwagen
KdF 82 Kübelwagen je lehký vojenský automobil s motorem umístìným v zadní èásti vozidla a pohánìnou zadní nápravou. V roce 1940 byla v závodì ve Wolfsburgu zahájena sériová výroba tohoto vozidla a svìtlo svìta spatøilo prvních 1000 kusù. Do jara 1943 bylo vozidlo osazováno motorem o objemu 985 cm3 pøi výkonu 24 koòských sil (17 kW). Od bøezna 1943 byl Kdf 82 Kübelwagen vybaven motorem o objemu 1131 cm3 mìl výkon sice zlepšený pouze na 25 koòských sil (18 kW), ale vylepšen byl prùbìh toèivého momentu motoru a tím i zlepšena prùchodnost terénem, která byla od tohoto stroje oèekávána. Novinkou pøi výrobì tohoto vozidla byl redukèní pøevod zadních kol, který sice ubral na rychlosti, na druhou stranu se odvdìèil zlepšenou prùchodností terénem. Kübelwagen poznal jak mazlavé bláto ruských cest, tak západní frontu a nevyhnul se mu ani horký písek severní Afriky v rámci Rommelových jednotek, který tato vozidla mimo jiné využíval ke klamání nepøítele když pøipevnìnými nástavbami simuloval pohyb tankových jednotek po bojišti. Toto vozidlo se stalo protìjškem amerického Jeepu Willys a zároveò jednou z legend 2. svìtové války…