SdKfz 250
SdKfz 250
Německý lehký obrněný transportér SdKfz 250 je menší variantou německého těžkého obrněného transportéru SdKfz 251. Vozidlo je posazeno na polopásovém podvozku na kterém je umístěna svařovaná nástavba, která svírá ostré úhly. Podvozk vozidla má přední říditelnou nápravu, na které se nacházejí kola s pneumatikami a z pásové části. Pásy strojů SdKfz 250 měly šířku 240 mm. V přední části transportéru se nacházel motorový prostor, vzadu prostor pro přepravovanou posádku. Tento prostor kryla ze všech stran pancéřová nástavba. Střecha zůstávala otevřená a v případě nepřízně počasí se přetahovala plachtou. Transportér poháněl šestiválcový motor MAYBACH HL 42 o výkonu 100 koňských sil při 2800 otáčkách za minutu. Palivo bylo do motoru vháněno pumpou. Sedm rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a tři pro jízdu vzad zajišťovala převodovka MAYBACH Variorex VG 102128 H.
Transportér SdKfz 250 spolykal na 100 km 40 litrů benzínu při jízdě po silnici. V náročném terénu to mohl být i dvojnásobek spotřebovaného paliva. Na silnici činil dojezd tohoto transportéru 320 km. Do vozidla se nastupovalo jednodílnými dveřmi v zadní části vozidla. Osádka stroje byla tvořena řidičem a velitelem stroje, či v případě dalších modifikací vozidla dalším personálem potřebným např. k ovládání lafetované zbraně. Sériová výroba tranportéru započala v roce 1942 a zastavena byla v roce 1944 díky špatnému stavu výrobních závodů. Do konce 2. světové války byl tak vyráběn pouze větší typ transportéru SdKfz 251...