TATRA 57 K
TATRA 57 K
V Evropě vypukla 2. světová válka a její dopad se nevyhnul ani tuzemské kopřivnické automobilce. Hrozí uzavření automobilové výroby a přechod na jiný výrobní program více vyhovující potřebám válečného běsu Třetí říše. Díky projektu levného a spolehlivého vozu na osvědčeném podvozku vozidla TATRA 57 se daří rozhodnutí zvrátit a světlo světa může spatřit vojenská verze automobilu TATRA 57 K. Výroba tohoto automobilu započala v roce 1941 a základem vozidla s stal osvědčený podvozek z vozidla T 57 B opatřený mohutnějšími pneumatikami pro jízdu v terénu s rozměrem 6,00 x 16. Srdcem automobilu se stal čtyřválec s objemem 1256 ccm a původním výkonem 23 koňských sil, který byl později upraven na 25 koňských sil ( 18,5 kW ). Automobil byl osazen čtyřstupňovou převodovkou a přední část automobilu doznala jen nepatrných změn. Vyměněn byl pouze přední nárazník, který byl nahrazen trubkovým provedením a dále došlo odstranění chromovaných prvků v přední části vozu. Ve zbývající části automobilu došlo k větším úpravám. V zadní části byly instalovány dva 20 l kanystry na pohonné hmoty mezi které byla umístěna rezerva. Vozidlo dostalo plátěnou skládací střechu a čtveřici dveří se skládacími okny. U některých vozidel bylo montováno sklápěcí čelní okno. Sedáky zadních sedadel bylo možno odklopit směrem vzad, čímž vznikl prostor pro případný náklad. Tatra 57 K vykazovala pohotovostní hmotnost 870 kg a užitečnou 420 kg s maximální rychlostí vozidla 90 km/h. S nataženou plátěnou střechou činila výška vozidla plných 1690 mm. Vozidlo bylo 3980 mm dlouhé se světlou výškou 220 mm, která však nezachránila horší průchodnost vozidla terénem, zejména díky pouze jedné poháněné nápravě. Přesto se tyto automobily nevyhnuly rozličným povrchům cest včetně afrických bojišť, kde dokázaly zvládnout stoupání 25 %. Celkem bylo vyrobeno více jak 6000 ks těchto vozidel, kdy šestitisící kus byl oslavován ještě v období 2. světové války.