DISKUZNÍ FÓRUM
<<
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
>
>>
24.02.2012 08:02:55 | Aleš Chmelař | To Macan : Dies ist kein Troll ist es Trotl ... Nic vážného, pouze trochu změna při zdlouhavé stavbě dioramatu. Hele mám jich ještě dva pytle, co jsem dotáhl z Belgie,takže se ještě nějakého překvápka dočkáš. Jinak vidíme se na PANTHERS CUPU, už se to blíží. Ahoj Aleš |
23.02.2012 23:23:29 | Marcel Stratílek | ty si se snad pomátnul, co to tam máš za německýho skřeta... |
23.02.2012 16:38:13 | Thomas | To Aleš: Máš to pěkný, těžko to takhle dobře zvládnu, ale to je určitě věcí cviku jako všecko ostatní. Ty stíny se nanášejí na základní olejovou barvu po jejím uschnutí nebo za čerstva, ihned po nanesení základní olejové barvy? V čem vymíváš štětce od olejovek? |
23.02.2012 11:59:59 | Aleš Chmelař | To Thomas : Jo, jo, je to jak píšeš. Teď jsem tam dal trpaslíka a schválně jsem tam neudělal čárku akrylem. Ten rozdíl mezi nanesením první ( základní ) vrstvy oleje a vystínováním je pěkně vidět na té mošně, kterou má vzadu na opasku. Takhle nějak by to mělo fungovat. Ahoj Aleš |
21.02.2012 20:04:59 | Thomas | To aleš: Aha... furt jsem si to maskovaní vytvořené olejem nemohl představit. Takže maskování akryl, syntetika a stíny a světla olejem. Nad touto metodou jsem moc nepřemýšlel, jelikož jak si mi dříve radil u feldgrau uniforem... že je nutné základní odstín přetřít celý namíchanou uniformovou olejovkou a to z důvodu, aby se daly vytvořit stiny a světla. |
21.02.2012 16:33:03 | Aleš Chmelař | To Thomas : Ano, jak píšeš, oleje se mohou označit za lehčí. Jinak jednotvárný povrch bez kocourů se snažím docílit i já, ale je to někdy dřina a spousta experimentů. Základem je vytvořit jemné difuzní přechody barev. Jinak Tvá teorie je správná. Co se týče maskované uniformy, tak tam je základ ( maskování ) vždy syntetika, akryl, nebo dekál, jelikož olej by jsi v následném stínování rozmazal dalším olejem. Takže olejem pouze stíny. Nebo také Krylem, jak je libo. Ahoj Aleš |
20.02.2012 22:30:20 | Thomas | To Aleš: Chystám se to zkusit i s olejovkama. Pak uvidím co mi půjde líp. Předpokládám, že u olejů stíny půjdou lépe. Problém vidím v tom, že zde musím už míchat jednotlivé odstíny a taky, že jsem s nimi v podstatě nikdy nemaloval. Tudíž téměř nulová zkušenost. Velice pěkně postup při malování obličeje popsal Michal Křepelka, tento postup se podle mě dá přenést i na stínování uniforem. U olejů mám obavy, aby mi vytvořily jednotvárný pěkný povrch bez ,,kocourů". Důležité asi bude barvu správně naředit sansodorem s trochou lněného oleje a při tvorbě uniformy i spolu s přípravkem Quick drying petroleum, nicméně píši zde pouze domnělou teorii už se nemůžu dočkat až si to vyzkouším v praxi. Ještě by mě zajímalo zda-li se dá olejem udělat maskovaná uniforma a jak? |
20.02.2012 22:02:07 | Aleš Chmelař | To Thomas : No, ono u akrylu se tupuje velmi špatně i když neříkám, že to lidé neumí. Je to o zpomalovači do barvy, ředění barvy atd. Jinak pokud chceš začít s akrylem, tak zkus spíše jednoduché věci stylem čárka vedle čárky s postupnou gradací odstínu. Ahoj Aleš |
20.02.2012 21:00:16 | Thomas | To Aleš: Ahoj... Jasně, chápu. O víkendu jsem si cvičně zkoušel stínovat figurku s použitím akrylových barev. Měl jsi pravdu je to dost obtížné, vůbec se mi to nedařilo. Barva zaschla dřív než jsem ji stačil roztupovat, no zkrátka děs a hrůza. Doufám, že s olejovkama mi to půjde líp. |
20.02.2012 20:53:01 | Aleš Chmelař | To Stany : Ten Flesh set se Ti neztratí. Dělám s ním hodně. Ty odstíny Ti asi fakt neporadím, to je na každém, co bude malovat. Případně si odstín namíchat. Ale je pravdou, že čím více budeš mít odstínů, tím bude Tvá paleta bohatší. Já vlastně pořád nějaké barvy dokupuji. Ahoj Aleš |
20.02.2012 20:49:13 | Aleš Chmelař | To Thomas : Brousím to někdy jemným smirkem, nebo brusnými pásky na modelařinu. Někdy nalepím ohrádku s mírným přesahem např. 1 mm a tu poté zaříznu pilkou směrek odshora dolů. Zbytek velmi jemně dobrousím. Ahoj Aleš Chmelař |
17.02.2012 21:33:50 | stany | TO Aleš: děkuji za info o olejovkách,teď jsem to akorát koumal a hledal které odstíny tak asi pro začátek objednat,nejsem ale nějak schopen určit jakými odstíny asi začít,jinak tvoje(jek je nazýváš ,, plky,,) jsou hrozně prima a moc mi pomáhají tak nějak určit směr ,jinak myslím že jsi jedíný kdo má tak nějak se mnou trpělivost.Samozřejmě pokud to zvládnu tak určitě na Panthers Cup dorazím.Jo jinak aby toho nebylo málo dnes mi dorazil set akryl barev od andrei(Flesh Paint)čekal jsem na ně cca 2 měsíce a teď když tedy chci odskoušet spíš cestu oleje tak dorazí,je to jak naschvál jinak měl jsem tam tež na zkoušku dva něm.granátníky od fy Lincoln County a moc moc povedené super kvalita,děkuji za doporučení s pozdravem standa |
17.02.2012 18:54:12 | Thomas | To Aleš: Díky za info... zadával jsem do vyhledávače chybný název. Mimochodem dnes jsem si zkoušel pracovat s nově pořízenou žiletkovou pilkou. Mám dotaz jakmile provádíš příčný řez při tvorbě ,,ohrádky" podstavce začištuješ ho následně smirkem? Když jsem si to již zmínenou žiletkovou pilkou zkoušel, tak jsem byl velmi spokojen co se týče rovinnosti povrchu avšak povrch je po řezu docela hrubý oproti řezu skalpelem... proto se ptám jak to děláš. Mám obavy s toho, že při použití smirku a snaze povrch ,,zkrášlit" si zničím krásně rovný a zúhlovaný řez, jelikož balza je velmi měkký a snadno opracovatelný materiál. |
17.02.2012 08:36:33 | Aleš Chmelař | To Thomas : Já používám tyto přípravky : Quick Drying Petroleum 75ml, Artists White Spirit 75ml a Sansodor. Pokud se jedná o matný povrch, ta ten dokonale zajistí Quick Drying Petroleum. Jinak dostupné to v ČR je bez problémů. Já to kupoval v zahraničí, ale udělal jsem jeden klik do vyhledavače a třeba tady : http://www.maluj.cz/olejove-barvy/rozpoustedla-redidla/ tam by jsi to měl sehnat. Ahoj Aleš Chmelař |
16.02.2012 19:44:23 | Thomas | Ano je to tak jak říkáš... olejovky jsem kupoval chaoticky, takže jsem s toho vyvázl docela dobře. V přednášce jsi se mimo jiné zminoval o ředidle které vytváří tvrdě matný povrch, myslím že na uniformy je to zcela nezbyté. Problémem je, že jsem tento přípravek nemohl nikde najít. Poradil bys mi kde se dá v ČR sehnat? Díky. |
16.02.2012 13:04:44 | Aleš Chmelař | To Vašek : Díky za doplnění. Už jsem to opravil v textu. Jsem rád, že jsi na to kápnul, jelikož je to odezva, že to někdo čte. Ještě jednou díky a jsem s pozdravem Aleš Chmelař |
16.02.2012 10:15:40 | Aleš Chmelař | To Thomas : No, tak nějak můžeš zkoušet na figurce i z roku čtyři, pět, šest, jelikož pokud to nebude ono, hodíš to do louhu a jedeš znovu. Zde moc neriskuješ. Jinak tu kryvost barev chápeš dobře. Je to dost podstatná věc. Asi je štěstí, že máš zrovna odstíny plně krycích barev, pokud jsi nakupoval chaoticky, bez ohledu na obsah pigmentu. Musím říci, že než mi toto figurkáři poradili dost jsem také tápal a kupoval barvy podle odstínu bez ohledu na jejich krytí. Jinak, jak jsem psal v příspěvku Thomasovi, ty Umtonky lze v pohodě použít, záleží na kryti. Na rozjezd je to dobré. Ono je to také o ceně. Třeba teď jsem v Belgii kupoval Kadmium červené střední od firmy Blockx za 20,- EUR. Takže v tomto směru je Umton rozhodně dostupnější. Ahoj Aleš |
16.02.2012 09:06:57 | Aleš Chmelař | To Stany : Světla a stíny můžeš nanášet hned po sobě. Velmi záleží na kvalitě přípravy barvy. Pokud máš v olejovce vyvážený poměr ředidla a lněného oleje ( mimochodem, to může být také problém, že to nejde ). Někdy si klidně nechám pauzu do druhého dne, záleží, kdy večer skončím. Olejovky v tomto mají výhodu, že se k nim můžeš vracet. Další věc : olejovky vymáčkni z tuby před malováním na ubrousek, abys dosáhl odsátí oleje. Tento olej je pouze transportní, nebo, chceme li konzervační. Ta bezproblémová práce při malování se skládá z mnoha maličkostí a z praxe. Nenech se odradit počátečními neúspěchy. Jinak používám tyto barvy : Mussini, Blockx, Winsor and Newton, Rembrandt colors a někdy i Umton. Od každého mám tak nějak takový odstín, který dobře funguje. Zde dám na doporučení figurkářů. Ten workshop Michala Křepelky na PANTHERS CUPU určitě navštiv, to Ti pomůže více, než tyto mé plky. Ahoj Aleš |
16.02.2012 01:13:50 | Vašek | Zdravím, jenom pro upřesnění, raketomet 122 Grad se vyráběl v Dubnici již v roce 1973. Na podzim r. 1973 bylo dodáno do Klatov dělostřeleckému pluku prvních 12 ks. V roce 1978 jsme tuto techniku dokonce vyváželi do Libye http://forum.valka.cz/profil.php/u/13324 |
15.02.2012 23:36:32 | stany | To Aleš: předně děkuji za přání a pak se chci jen optat zda nanášíš světla a stíny hned po sobě nebo necháváš mezi aplikací nějakou pauzu? Jaké používáš značky olejů mám zkušenost jen s umtomkama,které by jsi ještě doporučil? Jinak zkoušel jsem stínovat obličej na zkušební hlavě ale nic moc,zřejmě je problém v tom co jsi psal níž,měl základ akrylovou pleťovku a ne a ne se to nějak kloudně spojit. |
15.02.2012 20:36:12 | Thomas | To Aleš: Jasně ted v tom mám jasno... nicméně nejlepší asi bude si to vyzkoušet nanečisto na nějaké nekvalitní figurce ,,z roku raz dva tři". Zde si to poznamenal, stejně tak jako na tvé přednášce jsem to zaslechl... použití transparentních a plně krycích barev. Musím se přiznat, že do této chvíle by mě nenapadlo, že něco takového se u olejů vyskytuje. Zdůraznil si že na stíny a světla je třeba užít plně krycí. Okamžitě jsem se se zvědavosti kouknul na svém oleje Umton. ozlišují se zde na LAZURNÍ, SLABĚ LAZURNÍ, DOBŘE KRYCÍ A PERFEKTNĚ KRYCÍ... na svých umtonkách mám ve většině ty dobře krycí. Myslíš, že je lze s úspěchem použít na tyto stíny a světla? |
15.02.2012 20:19:18 | Aleš Chmelař | To Thomas : Je to různé, pokud budu dělat červenou, namíchám stíny a světla do základního odstínu. Zde to zrovna funguje jinak, ale funguje. Ale nic není dogma, pokud se mi to nezdá, přidám tam i kus základu na zesvětlení u stínů, nebo ztmavení u světel. Ono nic není pevně dáno, kolik čeho a jaký odstín. Všimni si, že když malíř míchá barvy na paletě, tak přidává více méně na první pohled chaoticky, ale má to své opodstatnění. Když se ho za hodinu zeptáš, kolik čeho přidal, tak si možná ani nevzpomene. Zde je to podobné. Payenovu šedou + Umbru míchám dohromady. U maskovaných uniforem to nemusí platit, je to vždy o barvě podkladu. U maskovaných uniforem míchám stíny z transparentních barev, aby prosvítal vzor maskování. Ahoj Aleš |
15.02.2012 19:03:24 | Thomas | To Aleš: Jo takhle.... už tomu rozumím... měl jsem prve dojem, že již zmíněné odstíny stínů a světlel se přimíchají do namícháné uniformové olejovky. Tyto dva odstíny Payenova šedá, Umbra přírodní... z nich namícháš směs nebo je používáš jak dva samostátné stíny? Platí tento postup olejema i u maskovaných uniforem? Díky za velmi cenné rady. |
15.02.2012 18:05:03 | Aleš Chmelař | To Thomas : Ano, popisuješ to dobře. Jen tím základem z oleje, přetřu ještě základ z Humbrolky. Barvu jakoby natáhnu ve velmi tenké vrstvě, abych měl do čeho nanášet světla a stíny. Do suché Humbrolky by to nešlo. Ta Feld Grau uniforma asi takto : základ Payenova šedá, Umbra přírodní, Olivová zeleň a Neapolská žluť. Stíny : Payenova šedá + Umbra přírodní, Světla : Neapolská žlutá, je to vyzkoušený recept od Martina Vlčka. Ahoj Aleš |
15.02.2012 17:06:56 | Thomas | To Aleš: Aha takže pokud to správně chápu, že jakmile si to stříkněš základem a natřeš uniformovou barvou humbrol... po té si namícháš z olejů odstín co nejblíže ,,uniformové humbrolce" a s ním dále tvoříš pouze stíny a světla. Mohl by si dát radu z jakých odstínů olejovek namíchat ,,feldgrau" uniformový odstín? Jaké odstíny olejovek následně přidáváš do namíchané uniformové olejovky, aby jsi mohl vytvořit stíny a světla? Díky. |
<<
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
>
>>