DISKUZNÍ FÓRUM
<<
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
>
>>
07.10.2011 12:13:21 | Aleš Chmelař | To HonzaL : Myslím, že snad nebude problém se potkat. Za gratulaci děkuji. Ahoj Aleš Chmelař |
04.10.2011 14:38:42 | HonzaL | To Aleš: Také se připojuji s gratulací. Do Pardubic se chystám též, tak doufám, že bude i čas trochu pokecat a nechat si poradit . Těším se Ahoj |
03.10.2011 20:45:51 | Luboš Matějíček | pardubky a náchod to jistí...... |
03.10.2011 15:26:34 | Aleš Chmelař | To Luboš Matějíček : Mos děkuji za gratulaci. uvidíme se v Náchodě, nebo v Pardubicích... Ahoj Aleš |
02.10.2011 19:34:46 | Luboš Matějíček | Velké blahopřání za zlaté místo na e-day... luboš |
30.09.2011 09:44:44 | Aleš Chmelař | To Stany : No, tak, to by jsi měl řešení. Pokud je kolega zručný, mělo by to klapnout. Ahoj Aleš |
27.09.2011 00:01:16 | stany | dík za info,já bohužel takové kamarády nemám,ale kolega z práce je puškař modelařina ho baví sice okrajově ale alespoň něco a hlavně má zkušenosti s formováním tak snad to pro něj nebude takový problém.Zatím odleval cínové figurky kopie od,myslím Hofi nebo Cifi a docela to ušlo až na detil a to myslím by mohl resin zpravit |
26.09.2011 14:05:59 | Aleš Chmelař | To Stany : Ahoj, na odlévání zkus Axsson F16, F 18, nebo F 31 a F 33. U F 16 se dají kápnutím ještě zahladit případné vzduchové bubliny u F 18 ne. Hodně lidí používá F 31 a F 33, které nejlépe zatékají do forem, ovšem na úkor doby zpracování. Na formu můžeš použít LUKOPREN, to je asi nejdostupnější materiál. Pochopitelně se dá odlévat i do sádry, ale předem upravené pomocí vodního skla. Já osobně do forem odlévám pouze sádrové odlitky např. skal, kusů budov, zdí atp. Odlévání rezinu zadávám hodným kamarádům, kteří s tím již mají bohaté zkušenosti. Nějak na to nemám prostor, čas i chuť, takže to řeším takto. Jinak odlévaní rezinu není vůbec jednoduchý sport a vyžaduje to dost praxe a zkušeností. Ahoj Aleš |
24.09.2011 21:18:53 | stany | ahoj,Aleši mohl by jsi mi poradit i s odléváním? do čeho odlévat vím ale nikde se nemůžu dopátrat co je vlastně rezin za složení případně nějaký vzorec,který je nejlepší a kde ho po případě obědnat.dík s pozdravem standa |
23.09.2011 18:51:38 | stany | tak snad se blízká na lepší časy,hlava v tom má jasno ještě to musím propojit s rukou a uvidíme díky za trpělivost. |
23.09.2011 14:35:28 | Aleš Chmelař | To Stany : K narušení technik nedochází. Filtry mám přikryté lesklým lakem, takže je fadingem nepoškodím, wash napouštím pouze do spár, kde fading není a okolo výstupků pouze ťuknu štětcem, takže také k ničemu nedochází. Při zesvětlení hran přejíždím pouze hrany a např. hlavy nýtů, takže také nic, co by poškodilo předchozí metody. Navíc vše mezi jednotlivými kroky nechávám proschnout. Jinak na tyto techniky používám oleje, ale také např. na filtry speciální přípravky na filtrování, které jsou již namíchané. Na wash popřípadě kombinuji olej + syntetiku. Jinak tyto techniky zasychají i na lesklém povrchu. Ředím olejovky ředidlem od MIGA ( červené ). Ale zasychalo to i když jsem je dříve ředil obyčejným terpentýnem. Jinak v okolí Jaroměře nevím, kde ty barvy koupit, ale můžeš zkusit přijet 8.10. do Pardubic na soutěž Malá Pardubická a tam by to některý z prodejců mohl prodávat. Co se týče těch odstínů barev, tak to je i při pouhém zúžení na figurky takové kvantum, že to bude těžké vypsat. Něco zkusím, až budu doma, ale na posledních pět figurek to bude cca min. 30 odstínů. Navíc kombinuji při malbě akryl s olejem. Ne, že bych je vzájemně míchal, ale třeba oděv dělám akrylovou barvou a boty olejovou atp. Ona každá část oděvu má svou základní barvu, která je upravena a následně tónována na světla a stíny, čímž se vytváří obrovské množství kombinací odstínů. Prostě např. do černé přidávám na zesvětlení někdy žlutou, nebo pleťový odstín, někdy bílou, či nepatrné množství modré na dotónování barvy. Či kombinace těchto barev. Mám to na tzv. mokré paletě a vmíchávám barvy do sebe. Těžko se to takto popisuje. To samé platí pro olej. Takže spíše piš na konkrétní uniformu, nebo tak něco podobného. Je to pochopitelně i o důkladném studiu těchto věcí. Tomu se prostě neubráníš, pokud to má být dobré a reálné. Zde bych doporučil publikace např. OSPREY. Tak zatím ahoj Aleš |
22.09.2011 22:50:30 | stany | ahoj,chci se ještě optat zda nemůže dojít při kombinaci technik ať to je wash,fading nebo zesvětlování hran k vzájemnému narušováni,myslím jako když mám hotový fading tak abych si to další technikou opět nerozmazal. A to používáš na tyto techniky oleje? Mně přišlo že na lesklém povrchu snad ani nezasichají. Jsem z Jaroměře a ty barvy jsem myslel na figury.Jinak dík za insruktáž jsem zase o něco chytřejší asi se zeptám ještě na pár věcí ale už to je mnohem srozumitelnější s pozdravem standa |
22.09.2011 10:27:34 | Aleš Chmelař | To Stany : Myslím, že už jsem to zde na nějaké stránce psal, ale pokusím se to ještě shrnout. Na základní nástřik aplikuji filtry a to tak, že po celém modelu. Následuje nástřik lesklého laku. Pozor! To není dogma, většina lidí dává filtry do lesklého laku. Takže máme lesklý lak a následuje aplikace dekálů ( obtisků ), které znovu přestříknu lesklým lakem, nyní můžeme aplikovat fading a jdeme na wash-zapuštění barvy kolem nýtů, do spár atd. Je to pomocí tenkého štětce, kdy ťuknu napuštěným štětcem do povrchu či spáry a barva se kapilárně rozlije. Pokračuji drybrushem ( zesvětlení hran ), odřeninami, dalšími nečistotami zejména v zákoutí olejová barva + syntetika. Pořád mám lesklý lak. V omezené míře můžeme ještě aplikovat pigmenty po povrchu vozidla fixované speciálním přípravkem, či terpentýnem. Následuje nástřik matu a poté suché pigmenty a bláto. Poté jeho následná patinace, úniky maziv atd. a ende… Takže suma sumárum filtry a wash jsou dvě různé věci. Co se týče barev Vallejo, tak nevím, zdali se ptáš na techniku, či figurky. Ono je možná jednodušší napsat, které nepoužívám, jelikož jich mám dvě plné přihrádky na stole. Já ty barvy hodně míchám a kombinuji odstíny. Takže dotaz musíš trochu konkretizovat. Jinak barvy kupuji ve výtvarných potřebách v Praze, dále na soutěžích atd. Musíš napsat odkud jsi, já znám pouze sortiment obchodů v Praze. Ale, co se týče Vallejo barev, tak jsou již daleko lépe dostupné, než kdysi. Ahoj Aleš |
21.09.2011 21:21:35 | stany | ještě jsem se chtěl zeptat na barvy valejo na štětec myslím že je používáš.Chtěl jsem je vyzkoušet ale nevím kde je objednat a na jakou sadu se zaměřit dělám pouze II válku němce,tak jestli by jsi poradil co by bylo nejvhodnější za sadu případně kde jí objednat,dík |
21.09.2011 21:18:06 | stany | ahoj Aleši,tak jsme zase u Mause jen si chci objasnit pár věcí co se týče patiny mám základní nátěr a chystám se na filtry.U filtrů přetíráš celý model? A jak napouštíš spáry nebo se jedná o ten samý proces. Jak s obtisky nanášet na lesklý lak pak zmetnit a pak filtrovat? Po fitrech celý model zalakovat a potom proces tečkování.Vím že se ptám jak kdybych lepil po prvé ale některé věci mu jsou poněkud vzdálenější tak se raději ptám s pozdravem stany |
18.09.2011 11:03:31 | Aleš Chmelař | To Geronimo : Louh jde pochopitelně použít, ale pozor ! Louh tedy zejména s oblibou rozleptává hliníkové součástky na plastových modelech. Co se týče hlaviček, tak to se dá vzhledem k jejich velikosti vyřešit např. přípravkem PURISOL, kterým to stačí několikrát potřít, či do něj hlavičku namočit. Následně barva zpuchýřuje a jde odstranit bez větších obtíží. Ahoj Aleš Chmelař |
18.09.2011 10:15:37 | Geronimo | Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak odstranit nátěr z rezinových odlitků/figurek. Maloval jsem rezinovou hlavu od Hornetu, ale chtěl bych to udělat znovu a lépe . Mám na ní Tamia primer a maloval jsem barvami Vallejo a Andrea. Vím, že se dá použít louh, ale nevím, jestli vhodný jenom na kovové figurky, nechtěl bych, aby mi z hlavy s nátěrem neodešly i některé její rysy. Díky moc |
29.08.2011 16:57:39 | Aleš Chmelař | To Stany : Ahoj, způsobů je pochopitelně více. Pokud dělám svary z tmelu, používám MILIPUT. Co se týče lepení na ruce a podobné nešvary,tak zkus do tmelu přidat malé množství dětského zásypu ( nebude se lepit na ruce ). Dále nepatrně tmel vlhčit ( platí pro Miliput ). No a vlastní nanášení aplikuj tak, že místo svaru oblepíš z obou stran páskou,aplikuješ tmel, odtrhneš pásku a tmel Ti zůstane pouze v místě svaru. Další možností je nalepení olověného drátu 0,20 mm-0,30 mm a následné vytlačení svaru do drátku. Třetí a vcelku oblíbená metoda je nit vytažená nad svíčkou z rámečku, nalepená na místo svaru a následně potřená rozpouštědlem, či lepidlem. To naleptá nit, ta změkne a jde do ní svár vytlačit. Svár simuluji razítkem zhotoveným ze staré velké jehly, kde jsem odštípl ouško jehly a nechal pouze jeho půlku. Ouško je profilované do tvaru U a tím poté vytlačuji pěkné obloučky stejně jako při svařování obalovanou elektrodou. To jsou tak zhruba ty nejpoužívanější postupy. Ahoj Aleš |
27.08.2011 20:01:57 | stany | to aleš: díky za ty stránky na umtonky,moc pomohlo hlavně jsem vubec nevěděl že jsou nějaké plně krycí atd. Jinak jsem zjistil podle výkresů že na myšákovi respektive modelu o dragonu chybí docela dost svárů a jelikož jsem je nikdy nezkoušel dodělat,teda nic co se týče výroby z dvousložkového tmelu docela mi to dává zabrat Jistě s tím máš nějaké zkošenosti,nejvíce mě trápí že ho musím stále vlhčit jinak se sakra lepí a zase na mokrém podkladu vůbec nedrží. Máš nějaký fígl? Použil jsem zatím tmel tamyia dvousložkový |
17.08.2011 16:00:29 | Aleš Chmelař | Vážení návštěvníci těchto stránek. Možná jste zaznamenali změny na tomto webu, které se týkají umístění, či členění některých galerií. Zatím je předělána rubrika Různé a Podkladové fotografie. Jednotlivé galerie se nikam neztratily ale jsou pouze řazeny v podskupinách za účelem větší přehlednosti a orientace na stránkách. Další galerie budou upraveny v podobném stylu. Na webu přibývá témat a tak jsem tento krok viděl jako nevyhnutelný. Samozřejmě rád přivítám jakýkoliv názor neprováděné úpravy. Veškeré další úpravy budou prováděny za plného provozu webu. Pevně věřím, že tyto nové úpravy přivítáte a poslouží tak všem uživatelům tohoto webu. S pozdravem Aleš Chmelař |
17.08.2011 10:53:56 | Aleš Chmelař | To stany : Ještě se podívej na http://www.umton.cz/index.php?call=olej je tam pěkně uvedeno, které barvy jsou od UMTONU plně krycí. Ono s transparentním odstínem toho moc nenaděláš. Barvy od MIGA předpokládám, že jsou 502 Abteilung. S těmi jsem figurky nikdy nebarvil. Používám je jen na patinování techniky. Pokud Ti obličeje po stínech velmi tmavnou, zkus to opačně, vytáhni světla a lehce zvýrazni stíny. Někteří figurkáři to takto běžně dělají. Ahoj Aleš |
15.08.2011 23:53:39 | stany | To aleš:pužíval jsem umtonky,protože jsem byl zvědavý objědnal jsem sadu olejů od miga tak snad oleje by měly být cajk,Bude zřejmě problém ve zvoleném odstínu a asi i v množství co se týka hlavně těch obličejů,hdně mi totiž po stínech ztmavnou a pak zřejmě zesvětlení dělá tu mrtvolnou paseku Takže jdu trénovat na Mause potřebuju dva mechaniky a jednoho oficíra tak snad budou hotový ještě letos.Jinak stránky moc chválím podobné měl Martin S. měl jsem u nějna stránkách svou prvotinu Leoploda,tak jen tak dál |
15.08.2011 10:58:54 | Aleš Chmelař | To stany : To je normální jev, nic nejde hned. Musíš vydržet a malovat a malovat… Humbrolka jako základ o.k. Chce to podobný odstín poté namíchat z oleje. Je hodně věcí, proč se Ti to nedaří dle představ. Štětce, barva ( máš plně krycí olejové barvy ? ), dále použité odstíny atd. Také je třebas uvědomit, že tečka plně krycí olejové barvy velikosti vpichu špendlíku pokryje po rozetření plochu klidně 2x2 mm. Takže zjemnit nanesenou barvu, roztupovat přechody. Aby se barva spojovala je dobré také přidat malé množství lněného oleje. Ale opatrně, jinak se figurka leskne jako ďas. Těch věcí je na vydání knihy. Tak hodně zdaru a neztrácej hlavu. Pokud se tomu budeš věnovat, bude to lepší a lepší. Ahoj Aleš |
14.08.2011 23:01:52 | stany | TO Aleš: ty figury mi davaj zabrat stale se v tom ztrácím,používám jako základ humbrolky a stíny a zesvětlování oleji,ale příjde mi to nic moc.Obličeje to je vůbec hruza základ dobrý hloubka(stíny)myslím taky ale jak začnu zsvětlovat tak by mohli tak akorát ke stalingradu jsou to hrozně mrtvolné výrazy. Sem tam to vyjde ale mohlo by častěji tak v tom nejak tápu a tápu |
11.08.2011 08:45:41 | Aleš Chmelař | To stany : Ano pár posledních figurek je děláno akrylovou barvou. I když takřka na každé figurce barvy kombinuji. Třeba kožené řemení mi jde více olejovou barvou. Prostě mi tato část jde s olejovkou lépe. Nyní rozmalovaní tankisti od Kurska budou opět olejem. Pouze obličej a ruce udělám akrylovou barvou. Mám nějak pocit, že na té černé uniformě se olejem lépe udělají světla a stíny. Přechody jsou prostě jemnější. Tak asi tak nějak... Ahoj Aleš |
<<
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
>
>>